Statystycznie coraz więcej osób zaczyna przygodę ze sklepem internetowym. Ta opcja stała się na tyle prosta, że nie wymaga większych przygotowań, a dzięki gotowym rozwiązaniom coraz więcej ludzi zakłada sklepy internetowej. Jednak większa część z nich nie przetrwa nawet roku czy dwóch. Dzieje się tak z kilku powodów, o których zapominają właściciele sklepów internetowych.
SEO przede wszystkim
Sklep internetowy to nie tylko miejsce, gdzie się sprzedaje. Owszem, tak on ma działać. Jednak jeśli jest to sklep, który działa na rynku dość krótko, to skąd ludzie mają się o nim dowiedzieć? Jeśli nie dokładamy wszelkich starań do rozpromowania swojego sklepu internetowego, ludzie nie będą o nim wiedzieć. Same piękne zdjęcia mogą nie wystarczyć. Dlatego wiele osób buduje content na swoich blogach. Dzięki temu nie tylko dają ludziom wartość, ale również pozycjonują swój sklep. Dobrze dobrane słowa kluczowe, które są używane umiejętnie, są w stanie dobrze wypozycjonować sklep w wyszukiwarce Google. SEO to również mało kosztowny sposób na pozycjonowanie i promocję. Dzięki tekstom na blogu możemy zyskać czytelników, którzy w późniejszym czasie staną się naszymi klientami.
Media społecznościowe
Mówi się, że teraz ten, kto nie ma Facebooka nie wie, co się dzieje na świecie. Sklep, który nie posiada żadnego medium społecznościowego nie przyciąga klientów. Warto zadbać o to, aby publikować na portalach takich jak Facebook czy Instagram ciekawe zdjęcia, opinie klientów, promocje. Dzięki temu nawiązujemy relację z klientem, który czuje się wyjątkowo. Nie patrzy na sklep jak na sieciówkę, tylko jako na miejsce, w którym będzie mógł się czuć
swobodnie. Media społecznościowe to również dobry sposób na sprawdzenie opinii o swoim sklepie. Ludzie chętnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami w sieci. Facebook czy Instagram to również odpowiednie miejsce na promocję swoich produktów, konkursy czy ogłaszanie wyprzedaży.
Współpraca z influencerami
Ważnym punktem wielu sklepów internetowych jest ich współpraca z influencerami. Są to osoby, które mają spore konta społecznościowe, z zaangażowanymi odbiorcami, którzy chętnie słuchają swoich idoli. Dzięki temu, że oni będą promować nasz sklep internetowy, jest szansa, że więcej osób wpadnie zobaczyć, co sprzedajemy. Dodatkowo, współpraca z influencerami daje dużo możliwości jak poznanie nowych ludzi czy miejsc.
Wypromowanie sklepu internetowego nie należy do łatwych zadań. Niektóre z tych działań są bardzo czasochłonne. Jednak zanim zabierzemy się do pozycjonowania swojego sklepu, warto sprawdzić go pod względem optymalizacji. Są firmy, które od podstaw zajmują się tworzeniem sklepów internetowych, np IdoSell. Jest to firma, która od długiego czasu funkcjonuje na rynku i mają za sobą tysiące godzin spędzone na tworzeniu sklepów. Bardzo ważne jest, aby od samego początku sklep dobrze chodził, nie zacinał się i był funkcjonalny. Inaczej klient może z niego wyjść szybszej, niż wszedł. A tego nie chciałby nikt, kto zajmuje się sklepem internetowym.