Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Pozycjonowanie filmów na YouTube

7 września 2020


Kanały na YouTube stają się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym. Treści video znacznie skuteczniej przyciągają użytkowników niż sama treść. Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie własnych kanałów w celach promowania produktów oraz usług.

Jak wypromować kanał?

Największą popularnością na YouTube cieszą się filmy poradnikowe, które prezentują przydatne dla użytkowników treści. Takie treści mogą być doskonałym rozwiązaniem przy promowaniu firm, które dostarczają produkty lub usługi, z których użytkownicy regularnie korzystają. Profesjonalnie przygotowane, ciekawe filmy poradnikowe mogą przyciągać znacznie więcej odbiorców niż strona internetowa firmy.
Bez względu na to jakie typy treści będą pojawiały się na kanale YouTube niezbędne jest odpowiednie jego wypromowanie. Szczególnie dla nowych kanałów trzeba realizować rozbudowane działania marketingowe, aby przyciągnąć nie tylko odpowiednią liczbę oglądających, ale również, aby zyskać większą liczbą subskrybentów.

Co wpływa na oglądalność filmów na YT?

Filmy na YT mogą być wyszukiwane przez użytkowników zarówno za pośrednictwem wyszukiwarki wbudowanej w serwis YT, jak i poprzez Google. Działanie wyszukiwarki YT opiera się na algorytmach, w których przede wszystkim brane jest pod uwagę zaangażowanie odbiorców. Liczba udostępnień oraz komentarzy wpływa bezpośrednio na to, jak często i jak długo film będzie prezentowany w rekomendacjach użytkownikom portalu. Na pozycję filmu wpływa również liczba subskrybentów kanału. Dodatkowo w coraz większym stopniu algorytm YT bierze pod uwagę jakość przygotowania video. Znaczenie ma w tym względzie zarówno jakość obrazu, jakość dźwięku, jak i sposób obróbki obrazu.

Pozycjonowanie filmów w YT

Działania pozycjonujące dla filmów YT powinny obejmować zarówno standardowe pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, jak i działania mające wypromować filmy w serwisie YT. Zanim zacznie się pozycjonować wybrany film bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na takie elementy, jak:
– tytuł filmu,
– miniatura,
– opis,
– słowa kluczowe.

Tytuł filmu obok miniatury to element, który jako pierwszy będzie przyciągał uwagę odbiorców. Bardzo ważne jest w tytule wykorzystać słowa, które będą ułatwiały jego pozycjonowanie. Jednocześnie tytuł musi być przyjazny dla użytkowników, czyli zawierać kluczowe informacje o treści filmu. Ciekawy tytuł będzie znacznie skuteczniej przyciągał uwagę odbiorców.
Miniatura to najczęściej zdjęcie wykonane podczas przygotowywania filmu, które prezentuje choćby jakąś klatkę z niego. Bardzo ważne jest wybranie optymalnej rozdzielczości, aby miniatura była dobrze widoczna. Przy jej wybieraniu warto brać pod uwagę, że może ona nawet bardziej od tytułu wpływać na to jak dużo nowych użytkowników kanału zdecyduje się na kliknięcie w film.
Jeśli pozycjonowanie filmów ma być skuteczne szczególnie ważne jest skupienie się na jego opisie. Bardzo ważne jest, aby pasował on zarówno do miniatury, jak i tytułu. Warto postarać się przygotować opis, który dostarcza kluczowe informacje, ale jest również oryginalny. W opisach warto umieszczać linki do najciekawszych momentów filmu, powiązanych filmów oraz danych firmy, jak link do strony firmowej czy strony sklepu internetowego.

Słowa kluczowe

W pozycjonowaniu stron internetowych bardzo ważne są słowa kluczowe. Nazywane w serwisie YT tagami wpływają nie tylko na pozycjonowanie filmów w samym serwisie, ale również w wyszukiwarkach. Jeśli video jest produkowane przez firmę wówczas dobrze jest, gdy słowa kluczowe są powiązane z branżą, w której firma funkcjonuje. Natomiast generalnie powinny one być powiązane z treścią. Do wybrania odpowiednich słów kluczowych warto jest wykorzystać specjalistyczne narzędzia do pozycjonowania.
Słowa kluczowe warto wykorzystać również w nazwie video. Wpływać to może na to jak skutecznie będzie można pozycjonować film w wyszukiwarkach. Oczywiście niezbędne jest w tym względzie wybranie takiego słowa kluczowego, które jest w stanie przynieść największą skuteczność przy pozycjonowaniu.

Sposób budowy strony internetowej lub sklepu internetowego to zawsze duże wyzwanie. Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twoja strona nie ciągnie Twojej firmy na dno lub nie uzyskuje 100% możliwości to możesz skorzystać z audytu strony lub sklepu internetowego. Sprawdzenie strony przez niezależną firmę pozwoli poznać elementy które warto poprawić aby więcej zyskać z ruchu użytkowników.

Redakcja SBI

Nasz portal oferuje obszerną gamę treści związanych z bezpieczeństwem w sieci, najnowszymi trendami w marketingu, finansach oraz biznesie. Dzięki praktycznym poradom i aktualnym informacjom czytelnicy mogą lepiej zrozumieć zmieniający się świat online, prowadzić bardziej efektywny biznes oraz skutecznie zarządzać swoimi finansami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

wardrobing

Wardrobing i jego znaczenie

7 sierpnia 2024

Transport morski - kompleksowy przewodnik
outsorcing obsługi celnej

Jesteś zainteresowany reklamą?