Każde przedsiębiorstwo, aby pozyskiwać klientów, musi się reklamować. Obecnie najpopularniejszą i najtańszą formą promocji biznesu jest reklama online. Można zdecydować się na pozycjonowanie stron, Google Ads, Facebook Ads oraz wiele innych działań. Najważniejsze jest to, aby dopasować konkretny przekaż marketingowy do grupy docelowej i wybrać takie miejsce docelowe wyświetlania reklamy, gdzie prawdopodobieństwo konwersji jest największe.
Czy dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne?
W internecie można wykorzystać wiele form reklamowych. Jedną z najpopularniejszych i dających duże efekty jest pozycjonowanie stron lub sklepów online.
Dla przedsiębiorstw działających stacjonarnie najlepszym rozwiązaniem będzie lokalne pozycjonowanie. Strategia ta pozwala wykorzystać frazy geolokalizacyjne, czyli dotyczące konkretnego województwa, powiatu, miasta czy dzielnicy.
Takie pozycjonowanie jest znacznie łatwiejsze i szybko można uzyskać wysokie wyniki w organicznych wyszukiwania Google. Spowodowane jest to tym, że frazy są bardzo mało konkurencyjne, dzięki czemu możemy w krótkim czasie dotrzeć do osób, które faktycznie będą zainteresowane naszymi produktami i usługami.
Pozycjonowanie filmów na YouTube – czy to dobry pomysł?
Coraz więcej firm decyduje się także na promocję poprzez materiały wideo i najczęściej na YouTube. Strategia ta jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe, którzy publikują różnego rodzaju filmy na temat produktów lub usług, ale także chcą skorzystać z płatnych reklam wideo.
Dobrze przygotowana reklama będzie niezwykle atrakcyjna dla odbiorców, a ponadto różni się na tle konkurencji i przyciągnie wielu nowych użytkowników. Reklamowanie się w ten sposób pozwala z miesiąca na miesiąc zdobywać coraz większą liczbę subskrybentów oraz wyświetleń filmów, a także możliwość monetyzacji swojego kanału i zyskanie dodatkowego dochodu.
Kto powinien korzystać z reklam Google Ads?
System Google Ads to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą uzyskać jak najszybsze rezultaty działań promocyjnych swojej firmy. Nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń dotyczących branży, które można promować w ten sposób, więc każdy ma równe szanse.
Najczęściej na takie reklamy decydują się właściciele sklepów internetowych z wyposażeniem domu, ale także lokalne zakłady usługowe, które chcą pozyskiwać klientów w określonym rejonie. Pomocna jest to także dla biznesów, takich jak restauracje, kluby fitness, siłownie czy szkoły tańca. W każdym przypadku odpowiednio zaplanowane kampania w Google pomoże w krótkim czasie osiągnąć zadowalające efekty i wyznaczone cele.
Czy warto prowadzić fanpage na Facebooku?
Każda firma, która chce skutecznie działać i pozyskiwać klientów powinna mieć nie tylko własną stronę internetową, ale także fanpage na Facebooku. Wszelkie działania w social mediach pomagają budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, ale również informować fanów o nowych promocjach czy udzielać odpowiedzi na pytania zadawane w postach.
Facebook wprowadza każdego roku nowe udoskonalenia, dzięki czemu bezpłatnie możemy korzystać z wielu różnych funkcji, aby nie tylko otworzyć posty ze zdjęciami, ale także wrzucać nagrania wideo czy nawet prowadzić transmisje online. Ponadto można także skorzystać z płatnych reklam Facebook Ads, aby dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i przyciągnąć nowych klientów.