Coraz więcej osób decyduje się na zarabianie na projektach internetowych. Dotyczy to również kanałów video na popularnych platformach internetowych, do których zalicza się YouTube. W kontekście liczby odwiedzin YouTube jest największym portalem do umieszczenia video w sieci. Dodatkowo pozwala on zarabiać między innymi na reklamach w ramach programu reklamowego Google.
Co wpływa na zarobki na YouTube
Na zarobki na kanale YT wpływa wiele czynników. Wyróżnić można:
– typ kanału,
– profesjonalizm przy realizowaniu filmów,
– regularność prezentowania treści filmowych,
– ilość subskrybentów,
– liczba wyświetleń filmu.
Oczywiście im bardziej popularny jest kanał, tym będzie w stanie zapewnić znacznie większe dochody właścicielowi. Jednak pomiędzy popularnymi kanałami na YT występują duże różnice, w tym, ile można zarobić na prezentowanych treściach. Przy reklamach liczy się między innymi to jak materiał video dociera do konkretnych odbiorców w Internecie. Konwersja, czyli ilość klików w reklamy, czy też docieranie do wybranych grup użytkowników z punktu widzenia wieku ma przełożenie na wysokość dochodów z wyświetleń na kanale konkretnych reklam.
Na dochody z kanału YT ma również wpływ typ kanału. Oczywiście popularne kanały w takich tematach, które są ważne dla reklamodawców są w stanie przynosić znacznie większe dochody, niż reklamy na kanałach w mniej popularnych, niszowych tematach. Warto to brać pod uwagę przy zakładaniu kanału YouTube. Przy zakładaniu w/w oczywiście nie powinno się brać pod uwagę jedynie popularności danej tematyki. Duże znaczenie ma to, aby w wybranej tematyce posiadać pomysł na tworzenie treści. Gdy posiada się ciekawą wiedzę, którą można podzielić się z użytkownikami, czy ma się ciekawą osobność, która pasuje do wybranego tematu kanału, wówczas można liczyć na szybsze uzyskanie popularności.
Sposób realizowania filmów
Gdy chce się uzyskać wiedzę, ile zarabia się na YouTube można znaleźć przede wszystkim informacje dotyczące szacunkowych dochodów. Sprawdzić można informacje od twórców video prowadzących podobny typ kanału. Jednak trzeba brać pod uwagę, że zawsze będą to jedynie przypuszczalne dochody, które będzie można uzyskiwać przy samodzielnym prowadzeniu kanału. Dobrym rozwiązaniem jest sprawdzenie informacji pochodzących z oficjalnych komunikatów YT. Pozwala to między innymi lepiej ocenić jakie wymagania stawia YT w stosunku do tworzonych treści, które będą preferowane w algorytmach tego serwisu. Taki algorytm decyduje o tym jak często video będzie trafiało do filmów rekomendowanych użytkownikom serwisu. Jest to ważne źródło pozyskiwania nowych subskrybentów kanału oraz widzów.
Z najnowszych informacji pochodzących od YT oraz twórców wiadomo, że serwis znacznie większą uwagę zaczyna przykładać do jakości tworzonych filmów. Warto to brać pod uwagę przy zakładaniu kanału. W tym względzie video, które zostaną bardziej profesjonalnie przygotowane będą znacznie lepiej promowane w serwisie. Warto jest z tego powodu od razu myśleć o tym, aby przygotowywane filmy były poddawane odpowiedniej obróbce, czy też, aby filmy były realizowane na odpowiednim sprzęcie. Lepsza jakość nagranego filmu będzie pozwalała lepiej wykorzystać możliwości jego promowania, co oczywiście przełoży się bezpośrednio na dochody.
Regularność prezentowania treści
Gdy planuje się stworzenie kanału YT, który ma przynosić dochody trzeba brać pod uwagę, że niezbędne jest regularne tworzenie treści. W tym względzie duże znaczenie ma ustalenie grafiku prezentowanych treści. Jest to istotne z punktu widzenia przyzwyczajenia stałych widzów, że video pojawia się o określonej porze dnia. Zwraca na to uwagę również algorytm serwisu. Trzeba również brać pod uwagę, że im więcej wyświetleń uzyska się w pierwszych dniach po opublikowaniu video, tym znacznie łatwiej uzyskać większe dochody.
Treści prezentowana w video powinny być przemyślane oraz nagrane w taki sposób, aby przyciągać widzów. Pozwala to znacznie zwiększyć ilość odwiedzin kanału na YT ze strony regularnych oraz nowych użytkowników. W tym względzie trzeba brać pod uwagę, że więcej zarobi się na wielu średnio popularnych video, niż na jednym, bardzo popularnym filmie.
Sprawdź również: Reklama w YouTube